Waarom een webshop interessant is voor je onderneming?
Het heeft volgens ons alleen maar voordelen… Een webshop in het verlengde van je fysieke winkel, maar dan eentje dat altijd open is. Klinkt als iets interessants, toch? Nog niet overtuigd? We zetten nog enkele voordelen op een rijtje:
1
Online winkelen is en blijft populair
In vergelijking met andere landen maakt België een van de sterkste groeien mee op het vlak van e-commerce. Wist je dat 75% van de Belgische bevolking al een aankoop online heeft gedaan? We verwachten dan ook dat deze cijfers in de loop van de jaren als maar meer zullen stijgen.
Waarom is een webwinkel zo populair?
- Makkelijk. Je kunt tegenwoordig alles online vinden en ze leveren het dan ook nog aan huis.
- Goedkoop. Je kunt prijzen en producten vergelijken met elkaar.
- Overzichtelijk. Alles is zichtbaar in een oogopslag. Wil je iets tijdelijk opslaan om later makkelijk terug te vinden? Het kan allemaal.
2
(Extra) verkoopkanaal
Een webshop is een goede aanvulling als je al een fysieke winkel hebt. Klanten kunnen gekochte producten makkelijk terugbrengen of in de winkel komen ophalen. Het is een heel verbetering voor je klantenservice.
Ook als je geen fysieke winkel hebt is een webshop een goede (bij)verdienste. Via een webshop kan je klanten aantrekken die graag online verkopen doen in plaats van zich te verplaatsen naar een fysieke winkel.
3
Altijd en overal bereikbaar
Een webshop heeft natuurlijk geen openings- en sluitingstijden waardoor je altijd en overal aankopen kan doen. Op deze manier bied je de potentiële klant de vrijheid om de aankopen te doen wanneer maar waar hij/zij dat wil.
4
Beperktere kosten
Een interessant voordeel van een webshop in tegenstelling tot een fysieke winkel is dat je geen duur bedrijfspand en winkelinrichting nodig hebt. Bovendien kan je jouw webshop van thuis uit beheren waardoor je heel wat kosten bespaart.
Vergeet niet dat eens je webshop is opgezet, dat er wel nog steeds online marketing gedaan moet worden om je bezoekers naar je website te leiden.
5
Groter doelpubliek bereiken
Een fysieke winkel trekt vooral klanten uit de buurt. Met een webshop val je niet langer binnen geografische grenzen. Je bereikt klanten uit heel het land – en zelfs daarbuiten als je dat wenst – zonder dat je meerdere vestigingen nodig hebt.
Laura Schepers Digital marketeer at Bitemark
Deel dit artikel:
Interesse?
We bouwen webshops volledig op maat. Achteraf kan je makkelijk zelf je webwinkel onderhouden en aanpassen, als dat geen win-win is?