Digitale Strategie

De basis voor jouw digitale toekomst start met een scherpe digitale strategie. Bij Bitemark helpen we je graag met het bepalen van je volgende stappen en het aanscherpen van je groeirichting. Bovendien zorgen we ervoor dat alles met elkaar is verbonden via een gedetailleerd actieplan.

Een groep professionals van Bitemark bijeen, geïnspireerd door samenwerking en innovatie in hun gezamenlijke zoektocht naar een succesvolle digitale strategie.

Let’s go digital!

De eerste stap van een pakkende digitale strategie? Duidelijkheid scheppen. In deze eerste fase is het ontzettend belangrijk om ervoor te zorgen dat iedereen mee is en hetzelfde denkt over de doelen.

Dit bereiken we onder andere door:

  • het bepalen van de strategische projectscope;
  • het opstellen van een request for proposal (RFP);
  • en het berekenen van de return on investment (ROI).

Een digitale strategie vindt zijn fundamenten in de missie en de visie. Deze begrippen vertellen wie je bent, waar je dagelijks aan sleutelt en wat je in de toekomst wilt bereiken. Ze vormen met andere woorden de leidraad bij alles wat je bedrijf doet.

1

Voor wie?

Het is niet alleen belangrijk om je missie en visie te doorgronden maar ook je klanten — en dus je doelgroep.

Tijdens een van onze workshops zoeken we antwoorden op volgende vragen:

  • Wie is je doelgroep?
  • Welke klanten bereik je?
  • Via welke kanalen zijn je klanten actief?
  • Wanneer zijn je klanten actief?
  • Hoe bereik je je doelgroep?
  • Hoe ziet de customer journey er uit?
  • Waar haken klanten af?
  • Etc.

Met een duidelijk beeld van je business, gebruiker en technologie kunnen we nu samen de strategische richtlijnen vaststellen. Dit is het definiëren van de productstrategie, het formuleren van een digitale ervaringsvisie en het opstellen van leidende principes.

5

Verfijnen

In de volgende fase worden ideeën gegenereerd en verfijnd in samenwerking met iedereen. We doen inspiratie op, ontwikkelen samenwerkingsmethoden, integreren lead nurturing én definiëren de informatie-architectuur.

Om de concepten en ideeën te valideren, worden ze gevisualiseerd via wireframes en klikbare prototypes. Dit stelt Bitemark in staat om de concepten te valideren met de eindgebruikers en feedback te verzamelen.

Maar voor we tot implementatie overgaan, testen we nog eerst uitvoerig de concepten om te kijken of het de juiste oplossingen zijn. We hanteren hiervoor handige gebruikerstesten om de bruikbaarheid en doeltreffendheid van de concepten te evalueren.

6

Roadmap

Last but not least: het opstellen van een plan om het concept uit te voeren. Dit omvat het bepalen van functionele en technische vereisten en het opstellen van roadmaps om de implementatie te stroomlijnen en prioriteiten te stellen.

Door deze gestructureerde aanpak bieden we met Bitemark een duidelijke richting in het vormgeven van een optimale digitale ervaring voor jouw klanten.

Wil jij samen met Bitemark je digitale strategie en verdere groei onder handen nemen?

Gooi ons een lijntje — en we zitten heel snel eens samen!