De digitale marketing trends in 2024?
Bitemark geeft je de nodige info & tips
In dit blogartikel willen we enkele digitale marketingtrends voor 2024 bespreken en waardevolle tips delen. Zo zal je ook in het nieuwe jaar digitaal groeien.
Korte video’s blijven populair op social media.
De korte video’s, zoals die op TikTok, Instagram Reels en Youtube Shorts, hebben in 2023 aan populariteit gewonnen. In 2024 zullen deze digitale marketingtrends alleen maar interessanter worden. Marketeers maken steeds vaker gebruik van deze formaten om hun boodschap over te brengen en in contact te komen met de doelgroep.
Het is ook steeds belangrijker om bijschriften in je video’s te integreren, aangezien we steeds vaker video’s bekijken zonder het geluid aan te zetten. Zo kun je ervoor zorgen dat je boodschap ook zonder geluid de doelgroep bereikt.
De impact van AI op contentcreatie.
In 2023 heeft kunstmatige intelligentie (AI) aanzienlijke vooruitgang gemaakt in het creëren van geschreven content. Nu begint AI ook een grotere rol te spelen in het ontwerpen en/of aanpassen van visuele elementen. Voor marketeers en copywriters biedt AI al diverse mogelijkheden, zoals het genereren van tekstinspiratie, contentideeën en nu ook kleine! grafische aanpassingen zonder dat we direct een grafische ontwerper moeten inschakelen.
De vraag die nu in ons opkomt, is of we in 2024 een jaar ingaan waarin AI in staat is om complete social media berichten te genereren van A tot Z, of dat toch nog even buiten ons bereik blijft.
SEO wordt belangrijk op sociale media.
Het belang van zoekmachineoptimalisatie (SEO) op sociale media is indrukwekkend. Vooral jongeren geven aan dat ze de platformen zoals TikTok regelmatig gebruiken als een soort zoekmachine. Misschien heb je zelf ook al eens zo’n zoekactie uitgevoerd? De kans is groot dat de volgende post die je te zien kreeg, gerelateerd was aan wat je had gezocht en bekeken, toch?
Hier zijn nog enkele waardevolle tips:
Investeer in de juiste tools & technologieën.
Er zijn verschillende tools en technologieën beschikbaar die je kunnen helpen bij het optimaliseren van je marketingcampagnes. Het is belangrijk om te investeren in de juiste hulpmiddelen en technologieën om het maximale uit je marketing uitgaven te halen.
Ben je op zoek naar specifieke digitale producten of hulp bij de implementatie? Wij kunnen je daarbij ondersteunen.
Test en analyseer je marketingcampagnes.
Het is belangrijk om je marketingcampagnes te testen en voldoende te analyseren om te kijken wat werkt of net niet. Door het testen en analyseren van je campagnes kun je je resultaten verbeteren en je marketingbudget op termijn efficiënter inzetten.
Werk samen met een team van experts.
Als je niet beschikt over de tijd, de juiste tools of expertise om je eigen marketingcampagnes uit te voeren kun je overwegen om (deels)samen te werken met een team van experts. We kunnen je namelijk helpen om de beste resultaten te behalen voor je bedrijf.
Het digitale landschap blijft voortdurend veranderen. Door op de hoogte te blijven van de nieuwste digitale marketing trends, en de juiste strategie te volgen kun je ervoor zorgen dat je bedrijf in 2024 digitaal blijft groeien.